پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
دلیل معمول کاهش بازدید وب سایت
نوشته شده در چهار شنبه 30 دی 1394
بازدید : 30
نویسنده : طراح

یکی از مسائلی که باعت ناراحتی وبمستران میشود کاهش بازدید سایت است و هر وبمستری تمامی سعی و هنر خود را به کار میگیرد که چنین اتفاقی برای سایت اش رخ ندهد.

در این مقاله طراحی سایت مبنا برخی از این دلایل معمول را بررسی میکنیم. نیازی نیست خیلی نگران باشید زیرا این موانع به راحتی رفع می شوند.

Administrator\files\UploadFile\button-visit-website.png

حذف شدن لینک ها از دیگر سایت ها

زمانی سایتی به صفحات سایت شما لینک می دهد کاربران میتوانند وارد سایت شما شوند که موجب میشود رتبه شما در نتایج گوگل افزایش یابد. اما با گذشت زمان بعضی از لینک ها و یا صفحاتی که به سایت شما لینک داده اند حذف میشوند و در نتیجه شما کاربرانی که از این طریق کسب کرده بودید را از دست خواهید داد و کاملا منطقی و طبیعی است که رتبه شما در گوگل افت کند و بازدید سایت شما کاهش یابد.

مانند تبلیغات شما در سایت های دیگر، تا زمانی که تبلیغات ادامه داشته باشد بازدید سایت شما بالاست و هنگامی که مهلت تبلیغ شما به پایان میرسد طبیعی است بازدیدکننده کمتری داشته باشید.

بروز رسانی نکردن سایت

دقت فرمایید که هدف کاربران تازه ترین و با کیفیت ترین محتویات است و برای رفع این نیاز خود به صورت دائم به سایت هایی مراجعه میکنند که دارای محتویات تازه و با کیفیت باشد واگر این سایت ها دیگر محتویات خود را بروز رسانی نکنند دیگر این کاربران به آنها مراجعه نمی کنند.

و یا اینکه سایت شما دارای تالار های گفتگو و انجمن ها باشد اگر کاربران فعال شما دست از فعالیت خود بکشند باعث میشود که محتوای کمتری در سایت شما ایجاد شود و نتیجه اش کاهش رتبه و کاهش بازدید میشود.

تغییر آدرس RSS

ترجیحا آدرسی را تغییر ندهید زیرا با تغییر دادن آدرس RSS کاربران باید دوباره وارد سایت شما بشود و آن را ذخیره کنند اما بسیاری از آنها ممکن است این کار را انجام ندهند که موجب کاهش بازدید سایت میشود.

لطفا به سوالات، نظرات و پیام ها پاسخ دهید!

به راستی که بعضی از وبمستران قسمت نظرات مطالب را دست کم میگیرند. سعی کنید که همیشه قسمت نظرات مطالب خود را فعال نگه دارید حتی شده و در روز مدت را برای این کار اختصاص دهید زیرا خیلی وقت شما را نمیگیرد در غیر این صورت کاربران از بی توجهی شما دلگیر شده و یا اعتمادشان را نسبت به سایت از دست میدهند.

و دیگر دلایل:

  • کم رنگ شدن فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • حذف کردن برخی از امکانات سایت
  • پولی کردن امکانات و ابزار های پر استفاده سایت
  • اقدام به طراحی سایت جدید و فعال توسط رقبا



کپچا چیست؟
نوشته شده در چهار شنبه 30 دی 1394
بازدید : 28
نویسنده : طراح

Administrator\files\UploadFile\captcha.jpg

معمولآ در فرم ها و بخشهایی از اینترنت تصاویری می بینید که در آنها اعداد یا حروف به صورت نا مرتب دیده می شود ، نام این تست ها Captcha است که هدف آن تشخیص این است که کاربر انسان است یا رایانه. تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به شرکت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

در واقع کپچا ابزاری برای جلو گیری از ورود هکر ها به سایت می باشد. برای مثال گوگل و سرویس جی میل را در نظر بگیرید که خدمات ایمیل مجانی به کاربران ارائه می دهد و اگر در زمان ساخت ایمیل از کاربران کد کپچا را نگیرد یک کاربر با ساخت یک برنامه هک کامپیوتری میلیونها ایمیل می تواند بسازد که این هم برای آن وب سایت مضر است هم برای کاربرانی که از سرویس آن وب سایت استفاده می کنند.

اولین بار این تست توسط آلن ترنینگ ساخته شد. هدف ترنینگ از ساخت این تست این بود که بفهمد آیا گجت ها هم مانند انسان فکر می کنند. در ابتدا این تست به شکل یک بازی تقلیدی انجام می شد که به مرور زمان پیشرفت و به شکل کنونی درآمد. هدف از ساخت کپچا این است که کاربر به راحتی این تست را انجام دهد و کامپیوتر به تنهایی نتواند از سد آن بگذرد. همان گونه که دیده اید این حروف یا اعداد از اصول خواصی پیروی نمی کنند زیرا اگه آنها یک مدل واحد داشتند طولی نمی کشید که هکرها برنامه ای برای گذشتن از این سد نیز پیدا می کردند.

به تازگی در کنار کپچا ها گزینه صوتی نیز جود دارد که با کلیک روی آن صدای همان حروف را می توانید بشنوید البته با مقداری صدای پس زمینه ، این صدای زمینه برای این است که برنامه ها و اپلیکیشنها نتوانند حروف را تشخیص دهند. البته به تازگی کپچاها به شکلهای مختلفی مانند ترجمه یا معادله ساده ریاضی نیز دیده می شود که تمام آنها یک هدف و آن هم تشخیص انسان از ماشین است را دنبال می کنند.




مزایای تجارت الکترونیک چیست؟
نوشته شده در یک شنبه 27 دی 1394
بازدید : 36
نویسنده : طراح

دسترسی تمام مردم جهان به اینترنت و گسترش روابط الکترونیکی از طریق وب سایت ها، باعث به وجود آمدن تجارتی پر سود و بدون محدود های جغرافیایی و مکانی و فیزیکی شده است. در طراحی سایت هایی که امروزه کار تجارت را انجام می دهند، جذب مخاطب و مشتریان تبدیل به رقابتی برای کسب درآمد در اینترت شده است.

مهمترین مزایای تجارت الکترونیک و کسب و کار الکترونیک را این موارد می توان داست:

  • حذف محدودیت های مکانی و زمانی
  • کاهش هزینه های تولید
  • افزایش درصد فروش
  • دسترسی آسان به اطلاعات لازم
  • جهانی شدن تجارت
  • کاهش هزینه های معملاتی و زمان انجام کار
  • حذف دلال ها و واسطه ها

 امروزه علم طراحی سایت از تمام این مزیت ها استفاده کرده و وب سایت هایی با بهترین و بیشترین بازدید در زمینه تجارت آن وب سایت طراحی می نمایند؛ تا منجر به کسب و کار الکترونیک از طریق طراحی سایت های شرکت ها شوند.




انواع کسب و کار الکترونیکی چیست؟
نوشته شده در یک شنبه 27 دی 1394
بازدید : 22
نویسنده : طراح
همانگونه که گفتیم کسب و کار الکترونیکی که ما از طریق طراحی سایت ها به آن می خواهیم دست پیدا کنیم، شامل، تلفیق و پیوند دادن سیستم ها، فرآیند های درون سازمانی، زنجیره تامین منابع می باشد، که با استفاده از اصول و فناوری های طراحی سایت جدید و ابزار اینترنت مناسب به این هدف دست خواهیم پیدا کرد.
 
کسب و کار الکترونیک را بسته به نوع ارتباطات در آن، در 8 مدل معرفی می نمایند: 
  • مصرف کننده با مصرف کننده ( C to C  )
  • شرکت با شرکت ( B to B  )
  • شرکت با مصرف کننده ( B  to C  )
  • مصرف کننده با شرکت ( C  to B  )
  • شرکت با دولت ( B  to G  )
  • دولت با مصرف کننده ( G to C  )
  • شرکت با کارکنان ( B to E  )
  • دولت ها با دولت ها ( G to G  )
 در طراحی سایت باید به این روابط شناخت داشته باشیم و در طراحی سایت خود با توجه به این روابط، وب سایت های خود را طراحی کنیم؛ تا مخاطبان و کاربران این وب سایت ها بتوانند از امکانات آنها استفاده بهینه را داشته باشند.



کسب و کار الکترونیک چیست؟
نوشته شده در چهار شنبه 23 دی 1394
بازدید : 35
نویسنده : طراح

کسب و کار الکترونیک معنا و مفهومی عام تر و کلی تر نسبت به تجارت الکترونیک دارد.

اولین بار توسط شرکت IBM در سال 97 میلادی این مفهوم عنوان شد، که تجارت الکترونیک را  نیز شامل می شد. همچنین به راهکار هایی در خود داشت که باید در درون شرکت و یا نهاد و یا سازمانی که در آن کار تجارت را انجام می دهیم، تا بتوانیم تجارت موفقی در تجارت الکترونیک داشته باشیم.

 کسب و کار الکترونیکی شامل این موارد می باشد:

  • تجارت الکترونیک
  • هوشمندی شرکت ها
  • مدیریت روابط شرکت ها
  • مدیریت زنجره ی تامین منابع داخلی شرکت
  • برنامه ریزی بر روی منابع شرکت

 مهندسین فناوری اطلاعات و طراحان سایت و برنامه نویسان وب سایت، امروزه به دنبال طراحی سایت هایی با چارت های مشخص هستند که مشخصه بارز این طراحی سایت، هدف تجارت الکترونیک و کسب و کار الکترونیک می باشد.




تجارت الکترونیک چیست؟
نوشته شده در چهار شنبه 23 دی 1394
بازدید : 29
نویسنده : طراح

طراحی سایت ها امروزه به سمت تجارت الکترونیک می روند. به طور کلی و در معنای جامع اگر بخواهیم تجارت الکترونیک را تعریف کنیم، هرگونه  خرید و فروش و معامله و همچنین ارائه خدمات و انتقال سرمایه را که از طریق ارتباط های اینترنتی و دیجیتالی انجام شود را تجارت الکترونیک می نامند.

در معنای که اتحادیه اروپا در سال 97 میلادی تجارت الکترونیک را معرفی کرده است، تجارت الکترونیک، تجارتی ست که  بر پردازش و انتقال الکترونیکی دادهها، شامل مـتن، صـدا و تصـویر مبتنی میباشد.

در طراحی سایت ها امروزه طراحان سایت با مطالعه مباحث تجارت الکترونیکی، هدف دارند که وب سایت هایی طراحی کنند که در زمینه تجارت الکترونیک بتواند مشتریان بازار خود را جذب نماید.

تجارت الکترونیک چیست




تاریخچه بانکداری الکترونیک چیست؟
نوشته شده در یک شنبه 20 دی 1394
بازدید : 56
نویسنده : طراح

شروع سرویس های بانکداری از راه دور، از طریق رسانه های الکترونیکی در اوایل دهه ی 80 میلادی بود. کلمه پرکاربرد  "آنلاین" در اواخر دهه ی 80 میلادی محبوب شد، و به یک پایانه که از طریق تلفن برای دسترسی به خدمات بانکی به کار می رفت، اطلاق می شد.

اولین بانک ها در این زمینه در سال 81 میلادی در شهر نیویورک بودند، که 4 بانک بزرگ شهر نیویورک در آن سال سرویس های خود را از طریق ویدئو تکس به مشتریان ارائه کردند. اگرچه طرح ویدئو تکس بعد از دو سال شکست خورد.

بعد از آن شرکت ساخت و ساز ناتینگهام انگلستان در سال 83 میلادی توانست سیستمی را در زمینه آنلاین بودن خدمات بانکی ارائه دهد که به جز مشاهده حساب و انتقالات حساب، مشتری بتواند قبوض خود را نیز پرداخت نماید؛ این شروع یک تحول در زمینه بانک داری بود، به شکلی که امروزه در طراحی سایت بانک ها اکثرا خدمات بانک ها، از طریق وب سایت شان قابل پیگیری و انجام می باشد.




بازدید : 38
نویسنده : طراح

در این بخش به ارائه چند راه کار بسنده می کنم، گرچه با بسیاری از آنها در کشور امروزه سر کار داشتیم و دولت نیز برای ترغیب مردم به استفاده از تجارت الکترونیک، این راه کارها را در دستور کار خود قرار داده است؛ گرچه هنوز فاصله ی زیادی تا رسیدن به ایده آل داریم.

  • اولین نکته در این امر استفاده از خودپرداز ها و آشنایی مردم به خدمات راه دور می باشد
  • آشنا کردن مردم با پرداخت قبوض از طریق اینترنت و خدمات الکترونیک بانک ها
  • آشنایی مردم به خرید از طریق فروشگاه های اینترنتی
  • بیمه کالا ها و خدمات انجام شده از طریق فروش اینترنتی و خدمات الکترونیکی، تا تضمینی باشد برای ایجاد اطمینان مشتریان نسبت به این خدمات
  • ارائه تحلیل ها و گزارش های کامل و جامع به مشتریان در صفحات وب سایت خود، در زمینه ای که  به کسب و کار ما مراجعه کرده اند. مثل توضیحات کامل درباره محصولات ارائه شده و فیدبک نظرات درباره آن محصول
  • تاکید بر این نکته که خدمات و فروشگاه اینترنتی ما   24 * 7 ( یعنی هفت روز هفته و در بیست و چهار ساعت شبانه روز) می باشد
  • ایجاد درگاه های مطمئن پرداخت الکترونیک که ایمنی و امنیت اطلاعات مشتری در آن کاملا محفوظ باشد
  • دریافت کارمزد پایین تر از مشتریان
  • تاکیید به گارانتی محصولات و خدمات پس از فروش

 در طراحی سایت های خود اگر بتوانیم به این نکات توجه داشته باشیم، می توانیم مشتریان خود را به استفاده از خدمات و خرید محصولات خود از طریق وب سایت خود ترغیب نماییم.




مشتری وفادار کیست؟
نوشته شده در دو شنبه 14 دی 1394
بازدید : 30
نویسنده : طراح

اغلب دیده اید بعضی از دوستان و آشنایان ما و حتی خود ما، از کالا و خدمات خاص شرکتی همیشه استفاده می نمایند. مثلا همیشه در لوازم ورزشی خود از برند نایک استفاده می نمایند و... . آنها به جز استفاده همیشگی خود از وسایل و امکانات یک شرکت، حتی برای آن شرکت در بین اطرافیان خود تبلیغات زیادی می نمایند؛ تبلیغاتی از جمله، کیفیت کالا ها بسیار بالاست، خدمات در حد بسیار مطلوب است، قیمت آن عالی ست، عمر ماندگاری کالا بسیار بالا ست و....

مشتری وفادار

اینگونه مشتریان را در بحث تجارت و تجارت الکترونیک، مشتریان وفادار می نامند. مشتریان وفا دار، مشتریانی می باشند که در آینده باعث توسعه نام و اعتبار شرکت ما خواهند شد.

ما باید با توجه به اصول اولیه کاری خود و بهینه سازی تجارت خود، و همچنین کار بر روی نام شرکت خود و برند سازی برای نام تجاری خود، در جذب اینگونه مشتریان و تبدیل مشتریان خود به مشتریان ثابت و وفا دار، باعث به وجود آمدن تجارتی پر رونق شویم.

ضمنا نکته مهم این می باشد به جز تبلیغات، داشتن کیفیت خدمات و کیفیت کالا در جذب مشتری وفادار و وفاداری مشتری تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت؛ پس توجه داشته باشیم در طراحی سایت های خود برای تجارت الکترونیک برای جذب مشتری وفا دار تمهیداتی بیاندیشیم.




نرخ تبدیل چیست؟
نوشته شده در دو شنبه 14 دی 1394
بازدید : 26
نویسنده : طراح

بر اساس نسبت مشتریان هدف به نسبت کل بازدیدکنندگان سایت نرخ تبدیل را بدست می آید. نرخ تبدیل هر وب سایتی از مهمترین عامل های موفقیت آن سایت می باشد به گونه ای که هرچه نرخ تبدیل سایت بیشتر باشد آن سایت موفق تر است. بعنوان مثال اگر هدف سایت ثبت نام افراد در سایت شما باشد. از 1000 تا بازدید کننده 2 نفر در سایت شما ثبت نام کنند نرخ تبدیل سایت شما 0.002 می باشد.

Administrator\files\UploadFile\sales-funnel-269x300.png

برای آن که سایت بازدید کننده داشته باشد باید هزینه زیادی را پرداخت نماییم زیرا که این کار فقط از طریق تبلیغات مختلف و روش های گوناگون سئو میسر می شود. میانگین هزینه ی هر بازدید کننده به سایت تقریبا 60 تومان است. به بیان دیگر اگر  1000 بازدیدکننده را بخواهید به سایت خود بیاورید باید 60 هزار تومان پرداخت کنید. حال اگر نرخ تبدیل شما 0.001 باشد یعنی از آن 1000 نفر بازدید کننده فقط 1 نفر به مشتری تبدیل شده اند. سود شما از فروش به این 1 مشتری باید بیش از 60 هزار تومان باشد.

راه های افزایش نرخ تبدیل:

1) سایت خود را آنالیز و تحلیل کنید! این کار موجب میشود نقلط ضعف سایت نمایان شود. و متوجه می شود چه چیزی موجب کاهش خرید از سایتتان می شود و یا چه مشکلاتی در سایت وجود دارد که به حد کافی مشتری را به خود جذب نمی کند. شما با رفع مشکلات و بهبود نقاط ضعفتان نرخ تبدیل سایتتان افزایش پیدا خواهد کرد.

برای مثال نرخ سایت شما از 0.001 به 0.01 ارتقا یابد این بدان معناست از 1000 بازدید کننده 10 تا مشتری دارید و 600 هزار تومان سود خواهید کرد.

2) تبلیغات را به صورت هدفمند انجام دهید. برای مثال شما یک وب سایت فروشگاهی در زمینه لوازم منزل و آشپزخانه دارید شما در یک سایت آموز آشپزی باید تبلیغت انجام دهید نه در سایت کودکان و نوجوانان چرا که بیشتر مشتری های شما بانوان هستند و نوجوانان علاقه ای به لوازم منزل و آشپزخانه ندارند.

Administrator\files\UploadFile\CRO-image-big.jpg

3) مهمترین هدف در سایت رفع نیاز های مشتری است. شما باید اولویت را به خواسته های کاربران اختصاص دهید برای این منظور یک بخش را برای نظرات کاربران در طراحی سایت قرار دهید و در آن قسمت فعال باشید چرا که بر افزایش نرخ تبدیل بسیار تاثیرگذار خواهد بود. 




عوامل موثر در طراحی وب سایت تجاری
نوشته شده در شنبه 12 دی 1394
بازدید : 35
نویسنده : طراح

Administrator\files\UploadFile\tejari.jpg

استفاده روز افزون مشتریان از اینترنت برای گرفتن خدمات و خرید کالا موجب شده صاحبان کسب و کار به دنبال ساخت وب سایت های تجاری برای کسب و کار خود با شند . در این مقاله چند عامل موثر برای طراحی سایت های تجاری به شما ارائه خواهیم داد. تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به شرکت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

1.ظاهر وب سایت

از رنگهای جذاب در وب سایت خود استفاده کند همچنین چیدمان درست مطالب و محصولات بسیار مهم است. از شلوغ کردن بیش از حد صفحات وب سایت دوری کنید و فضایی ایجاد کنید که کاربران به راحتی با وب سایت شما تعامل کند و از آن لذت ببرد.

2. محتوا

همیشه محتوا سایت خود را بهینه کنید و از اصول نوشتاری مانند نقطه و... در مطالب استفاده کنید . از فونت های زیبا در نوشتن مطالب استفاده کنید .

3. هدایت

هدف شما از ساخت وب سایت تجاری رونق به کسب و کار است ، پس چیدمان سایت خود را به گونه ای انجام دهید که کاربران را به سمت خدمات و محصولات شما هدایت کند.

4. استفاده از نوار مسیر

بیشتر کاربران می دانند که به دنبال چه محصول یا خدماتی هستند ، در وب سایت خود نوار مسیر یابی برای کاربران قرار دهید که به راحتی بتوانند به بخشهای مورد نظر بروند.

5. وب سایت های واکنش گرا

وب سایت واکنش گرا وب سایتی است که خود را با سایز صفحه نمایش های مختلف سازگار می کند. بسیاری از بازدید کنندگان از طریق موبایل یا تبلت وارد وب سایت ها می شوند و روز به روز هم به تعداد آنها اضافه می شود، اگر شما نمی خواهید این کاربران را از دست دهید باید همین امروز به دنبال وا کنش گرا کردن وب سایت خود باشید یکی از شرکتهایی که می تواند شما را در این امر یاری کند شرکت طراحی سایت مبنا می باشد.

6. دادن حس اعتماد به کاربر

درون وب سایت خود اطلاعات خود مانند شماره تماس ، آدرس ، گواهینامه هایی که دریافت کرده اید ، رزومه خود و همچنین نمونه کارهای پیشین و... استفاده کنید تا موجب بالا رفتن حس اعتماد در کاربرشود.




انواع مدل های تجارت الکترونیک
نوشته شده در شنبه 12 دی 1394
بازدید : 28
نویسنده : طراح

با توجه به گستره جغرافیایی موجود تلاش عرضه کنندگان کالا و خدمات ، معرفی کالای خود به خریداران بیشتر و در نتیجه فروش و سود بیشتر است که اینترنت، طراحی سایت وبه دنبال آن تجارت الکترونیک کمک شایانی در این زمینه کرده است .

تجارت الکترونیک در حال دگرگونی و متحول شدن است به گونه ای که معامله کالا و خرید و فروش رو در رو ومستقیم را عملا تحت شعاع قرار داده و کمتر کسی در صورت اطمینان از کیفیت کالا و خرید امن تن به خرید مستقیم ما یحتاج خود می دهد. در ساده ترین کلام تجارت الكترونیكی یعنی معامله و خرید و فروش كالا یا خدمات در بستر اینترنت.تلاش گروه طرح و پردازش  مبنا بر این است که انواع مدل های تجارت الکترونیک را با بیانی ساده ، شیوا و روا ن برای علاقه مندان آن بیان کند .امید است مفید واقع شود.

بر اساس ارتباط مشتری و خریدار و همینطور وسعت معامله و تراکنش ، انواع مدل های تجارت الکترونیک به شرح زیر است :

انواع مدل های تجارت الکترونیک

B 2 B

Business to Business

پرکاربردترین مدل تجاری که این روزها فراوان دیده میشود. در حقیقت این معامله بین دو شرکت و کمپانی بصورت عمده فروشی صورت می گیرد.معامله و ارتباط تجاری ای که در آن بنگاه ها ، شرکت ها و کمپانی ها در دو طرف این بازرگانی الکترونیکی قرار دارند ، خریدار و تامین کننده  کالا یا خدمات و نه فروشنده و مصرف کننده . بای اولین بار شرکت سیسکو قدم در این راه گذاشت.از نقاط ضعف این مدل میتوان به عدم وجود اعتماد و اطمینان اشاره کرد.

B 2 C

Business to Consumer

ارتباط تجاری الکترونیکی بین بنگاه ها ، شرکت ها و کمپانی ها با مصرف کننده.مانند شرکت هایی که با سایت های خود محصولات را معرفی کرده وقیمت و جزییات اجناس را به خریداران معرفی میکنند.

B 2 A

Business to Administration

تعاملات تجاری ما بین سازمان ها ، ارگان ها و نهاد های دولتی مثل پرداخت مالیات و عوارض یک نهاد دولتی به نهاد یا سازمان دولتی دیگر.همان B 2 G  است .

C 2 B

Consumer to Business

ارتباط بازرگانی الکترونیکی از سمت مشتری ، کسبه و مصرف کننده  با شرکت ها و کمپانی ها

B 2 G

Business to Government

مدلی از تجارت الکترونیک بین کمپانی و شرکت با یک نهاد و ارگان دولتی . B2G  یعنی تجارت با دولت که در حال حاضر در اول راه است.

C 2 C

Consumer  to Consumer

دو طرف معامله مستقیما مصرف کننده و مشتری است

G 2 G

Government to Government

کلیه تعاملات تجاری ما بین دولت ها  اعم از واردات و صادرات

G 2 C

Government to Consumer

تعامل تجاری دولت و سازمان های دولتی با مصرف کنندگان ومشتریان

C 2 G

Consumer to Government

یا هما ن مدل  C 2 A (Consumer to Administration)  به معنای تعامل تجاری بین مصرف کننده با دولت که در حال حاضر چنین مدلی رواج ندارد و زیاد استفاده نمیشود.

P 2 P

Peer to Peer

مدل تجاری نقطه به نقطه مدلی که در آن داد وستد و ارتباطات تجاری و مالی بین دو طرف فروشنده و خریدار بر اساس تکنولوژی wap یاهمان نکنولوژی ارتباط تلفن همراه با سرور برقرار می شود مانند جابجایی مستقیم پول از حسابی به حساب دیگر.

به دنبال رشد مدل های پر طرفداری مانند B2C  و B2A  ارگان ها و نهادهای دولتی  ارتباطات تجاری و تعاملات خود را با مردم افزایش خواهد داد .

نکته مهمی که قابل تامل است این است که این مدل ها کاملا متمایزو مستقل از هم نبوده گاهی ترکیب می شوند یا خیلی نزدیک بهم عمل میکنند و مرز مشخصی نمی توان قائل بود و شبیه به کسب و کار الکترونیک عمل میکنند.

شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا




بازاریابی اینترنتی غیرمستقیم با محتوا
نوشته شده در دو شنبه 7 دی 1394
بازدید : 34
نویسنده : طراح

مدتی پیش در سایت مقالاتی را در زمینه ی بازاریابی اینترنتی ( نکات بازاریابی اینترنتی و بازاریابی ایمیل ) آموزش داده شد.همانطور که می دانید بازاریابی اینترنتی یکی ازکم هزینه ترین و در عین حال پربازده ترین روش ها در بازاریابی می باشد.در بازاریابی اینترنتی معمولا طراحی حرفه ای سایت ، بهینه سازی سایت ، تبلیغات اینترنتی ، ایمیل و ویدیو مارکتینگ موثر هستند.

در اینجا می خواهیم تا شما را با بازاریابی اینترنتی غیرمستقیم با محتوا آشنا کنیم.تجربه نشان داده که 80 درصد بازدیدکنندگان سایت ترجیح می دهند تا اطلاعات سایت را به صورت مقاله بخوانند و 70 درصد ازپاسخ دهندگان به تحقیق بیان کردند که بازاریابی با محتوا باعث می شود حس نزدیکی بیشتری نسبت به شرکت اسپانسر کننده داشته باشند، همین طور 60 درصد نیز بیان کرده بودند محتوای شرکت به آنها کمک می کند، تصمیم گیری بهتری در انتخاب محصول داشته باشد.

بازاریابی اینترنتی غیرمستقیم با محتوا

در روش بازاریابی اینترنتی غیر مستقیم با محتوا برای معرفی شرکت و یا محصول ، محصولات و کالاهای خود را به صورت مقاله معرفی می کنیم در این روش می توانید مقالاتی را ترتیب دهید و در قالب آن مقالات با مثال های زنده محصولات خود را معرفی کنید، نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید آن است که زبان ذهن ما زبان تمثیل و قصه هست و برای یادگیری تمثیل ها معجزه می کنند.حال به بیان روش های مهم در بازارابی غیرمستقیم می پردازیم.

√ تعیین اهداف خود و شناخت کامل بازار هدف و مشتریان: مطالب، تمامی متونی می باشند که در یک سایت یافت می شوند در این راستا متون وارد شده باید مناسب موضوع و هدف سایت باشد.

طراحی وب سایت به صورت محتوا محور: مطالب وارد شده در سایت باید به صورتی بشد که کاربر را جذب نماید تا کاربر به دنبال کردن سایت شما مشتاق شود.همچنین بروز رسانی سایت از عوامل مهم در جذب مشتری محسوب می شود برای اینکار بهتر است برنامه ریزی کنید و طبق برنامه یک روز از هفته را برای انتشار مطالب در نظر بگیرید . این کار باعث می شود تا بازدیدکنندگان جدید متوجه منظم بودن سایت شما می شوند و بازدیدکنندگان قبلی هم طبق برنامه به سایت شما سر می زنند.

√ استفاده از تصاویر و ویدیوهای مناسب: سعی کنید برای مطالبی که وارد می کنید از عکسی مناسب برای نشان دادن مفهوم و کمک کردن در متن استفاده کنید .در این راستا سعی کنید فاصله ای را بین پاراگراف ها قرار دهید تا چشم بیننده را اذیت نکند .همچنین با قرار دادن ویدیوهای آموزشی در سایت خود و همچنین سایت های مانند یوتیوب و آپارات بازدیدکننده خود را افزایش دهید . آموزش تصویری هم باعث بهترشدن انتقال مطلب می شود.

√ برگزاری قرعه کشی و اهدای جوایز: عرضه ی اطلاعات مهم و هچنین پیشنهاد تخفیف ویژه و شرکت در قرعه کشی می تواند انگیزه را در مشتری ایجاد کند و تاثیر مثبتی در بازاریابی ایمیل داشته باشد.شما نیز می توانید به حد وسع خودتان مسابقات و قرعه کشی هایی انجام دهید و با هدایای نفیس دیگران را به سمت برند خود جذب کنید.

√ همکاری با سایت های همکار و مرتبط: داشتن ارتباط با همکاران می تواند در مواقع لازم به ما کمک کند برای مثال اگر یکی از همکاران ما قصد داشته باشد، کارگاه آموزش طراحی سایت برگزار کند وب سایت ما خیلی هدفمند می تواند برای آن تبلیغات غیرمستقیم انجام دهد، او می بایست در قالب یک متن، کارگاه آموزشی خود را توضیح داده و در بخش اخبار یا مقالات وب سایت خود درج می نماییم، در این صورت مسلما او  نیز زمانی که ما یک آفر و یا پیشنهاد جدید داشته باشیم به کمک ما می آید. از آنجایی که در وب سایت های مرتبط بازار هدف ما وجود دارد این کار می تواند بازدهی بسیار زیادی برای ما داشته باشد.

با توجه به موارد ذکر شده و رعایت اصول بالا و همچنین ارائه محصولات و نمونه کارهای با کیفیت می توانید به پیشرفت بازاریابی و همچنین افزایش درآمد خود کمک کنید.




بازدید : 29
نویسنده : طراح

بازاریابی مقاله علم توسعه یافته ای نیست اگر به نویسندگی و کنار گذاشتن کلمات و جملات کنار یکدیگر علاقه دارید و از علائم نگارشی و گرامی هم اطلاعات زیادی دارید  پس شما چند قدم به حرفه ای شدن در این زمینه نزدیک شده اید البته کارهایی هم هست که باید از آنها خودداری کنید که به نبایدها معروف اند و در مقابل کارهایی هم هست که می خواهید روی مبحث بازاریابی مقاله ای بیشتر تمرکز کنید و جزء بایدها به شمار می روند.

بازاریابی برای تبلیغ شرکت و یا وب سایت

در نتیجه جستجوی مقالات دیگر مثل نمونه قبلی تعداد زیادی از بایدها و نبایدهایی را که برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی موثر است را کشف  می کنید.هرچه دانش خود را در زمینه بازاریابی بیشتر کنید یاد خواهید گرفت تا از چه کارهایی خودداری کرده و چه کارهایی را انجام دهید.

بیایید اول از نبایدها شروع کنیم:

√ نباید متن خود را با عباراتی مانند ” مقاله زیر در مورد باغبانی است” ( یا هر اتفاقی که قرار است رخ دهد ) شروع کنید. همیشه با عنوان های چشم گیر و جذاب شروع کنید ، ایده شما مخاطب را جلب کرده و بیشتر علاقه مند می شوند تا در مورد مقاله ای که منتشرکرده اید بخوانند.
√ هیچ گاه مقاله خود را طولانی ننویسید.مقالات کوتاه قدرتمندتر هستند و اینکه خوانندگان مقاله خود را از دست بدهید هم کمتر اتفاق می افتد.
√ نباید مقاله خود را روی وبسایت ها بزرگ بنویسید. اگر باعث پیشرفتتان نخواهد شد از این کار خودداری کنید.خوانندگان شما به دنبال اطلاعات صحیح یا دقیق هستند این متن شخصاً برا ی من چه سودی دارد؟ آن ها به دنبال مطالب تکراری و کپی نیستند.
√ نباید کلمات و عبارات کلیدی را زیاد در مقاله خود قرار دهید.موتورهای جستجوی مختلف خیلی این روش را نمی پذیرند.
√ خوانندگان خود را با شروع جملات پیچیده یا بدون جواب و یا اینکه جایگاه آن را در متن خود مشخص نکرده اید گیج نکنید.

و حالا بایدها:

√ در مورد ایده هایی بحث کنید که آن را تجربه و یا امتحان کرده اید و حتی اینکه تجربه خود را با موضوع مشخص بیان می کنید همیشه در نوشته شما این مطلب نمایانگر می شود.
√ مقاله خود را بازخوانی کنید و دوباره آن را بخوانید و املاء و خطاهای گرامری آن را قبل از قرار دادن در اینترنت اصلاح کنید.
√ همیشه در کنار مقاله های خود اطلاعات مفید دیگر هم قرار دهید و سعی کنید به خوانندگان کمک کنید تا به مطالب دیگری که قرار می دهید نیز علاقه مند شوند.
√ به طور مرتب مقاله بنویسید و آن را در وب سایتها و کاتالوها  قرار دهید.
√ نباید مقاله خود را فقط یکجا قرار دهید در اینصورت خوانندگان زیادی  ازاطلاعات شما سودی نخواهند برد .
√ به آمار مقالات خود نیز توجه داشته باشید که منجر به ترافیک بیشتری برای شما می شود. باید مقاله های خاص خود را در معرض نمایش قرار دهید و آن ها را گسترش دهید.

و حالا چند قانون باید و نباید بازاریابی مقاله ای برای تبلیغ شرکت و یا وب سایت خود را مطالعه کرده اید. اگر به طور مناسب بازاریابی نکرده اید پس زمان را بیهوده تلف کرده اید اگرچه میتوانید بهترین مقاله ها را در دنیا بنویسید اگر مقاله ای را به طور درست ارائه نداده اید یا از نکاتی که در بالا به آنها اشاره کرده ایم پیروی نکرده اید وقت دیگران را هم هدر داده اید چرا به روش درست آن کار را شروع نکنید؟




بازاریابی اینترنتی چیست؟
نوشته شده در شنبه 5 دی 1394
بازدید : 28
نویسنده : طراح

بازاریابی همانگونه که از اسمش مشخص می باشد، پیدا کردن بازار هدف و مشتری می باشد.

در بازاریابی اینترنتی ما نمی توانیم مانند بازاریاب هایی که به مشتریان مراجعه می نمایند و توسط گفتار و رفتار خود مشتری را جذب می نمایند، عمل نماییم.

در بازار یابی اینترنتی مشتری با وب سایت ما در ارتباط می باشد و ارتباط ما از طریق مجازی با آنها برقرار می باشد. در بازاریابی اینترنتی ما باید بتوانیم با طراحی سایتی بهینه سازی شده و بهینه سازی سایت از لحاظ محتوا و سئو و طراحی قالبی گرافیکی و جذاب برای مشتری با مشتریان ارتباط برقرار کنیم.

همچنین برای معرفی وب سایت خود در بستر جهانی اینترنت، نیاز داریم که وب سایت ما توسط موتور های جست و جو، شناسایی شده باشد و نام و آرم تجاری و برند ما که نام وب سایت ما از آن گرفته شده است، در آن ثبت شده باشد.

ما با رعایت این نکات و مطالعه کامل مقالات بازریابی اینترنتی که در این بخش مطالعه می نمایید، می توانیم از طریق اینترنت بازریابی مفیدی برای وب سایت خود داشته باشیم.

در طراحی سایت خود باید توجه داشته باشیم که طراحی را به شرکت هایی که تجربه کافی در این زمینه دارند واگذار نماییم، تا وب سایت ما از لحاظ محتوا و سئو و هم از لحاظ ثبت در موتور های جست و جو در رتبه های اول قرار بگیرد. زیرا قطعا این کار باعث خواهد شد که ما بازار هدف خود را پیدا کنیم و به بهینه سازی سایت خود رسیده باشیم. یکی از شرکت های طراحی سایت که در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است، شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا می باشد، که هم اکنون بسیاری از وب سایت های طراحی شده توسط این شرکت در رتبه های اول موتور های جست و جو که سر آمد آنها موتور جست و جو google می باشد، قرار دارند.

می توانید به نمونه وب سایت های طراحی شده این شرکت با کلیک در اینجا مراجعه نمایید و نام شرکت ها و زمینه کاری آنها را در موتور جست و جوگر گوگل سرچ نمایید تا رتبه آنها را در لیست پیدا شده ببینید. ضمنا لیست رتبه تعدادی از وب سایت های طراحی شده را با کلیک در اینجا تماشا نمایید.

مثلا کلمه دوربین مدار بسته را سرچ نمایید و اولین سایت پیدا شده در این زمینه با آدرس i-cctv.ir را پیدا خواهید کرد که از نمونه سایت های طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت مبنا می باشد.




راز کسب درآمد فوق العاده در اینترنت
نوشته شده در شنبه 5 دی 1394
بازدید : 30
نویسنده : طراح

راز بدست آوردن درآمد در تجارت الکترونیک و بازاریابی موفق در اینترنت یک عمل می باشد:

هنر تبدیل کردن بازدید کنندگان وب سایت به خریدار

بهترین و مفید ترین بازریابی که ما جدا از تبلیغات می توانیم  انجام می دهیم، جلب نظر بازدید کنندگان خود وب سایت مان برای خرید محصولات و یا دریافت خدمات از ما  می باشد.

ما می توانیم با طراحی سایت مناسب و گرافیک جذاب و همچنین توضیحات کافی در مورد محصولات خوب و جلب نظر اعتماد مشتری، مثلا با دریافت e نماد می توانیم بازدید کنندگان را تبدیل به مشتریان خود نماییم.

راز درآمد فوق العاده در اینترنت

برای افزایش فروش بهتر است از هم اکنون شروع نماییم.

نیاز به دانستن مطالب زیادی نداریم.

مطالب درآمد زایی از سایت را در این بخش مطالعه نمایید.

مطالب بهینه سازی سایت را نیز مطالعه نمایید.

حال فقط کافی ست اقدام به راه اندازی وب سایت و طراحی سایت در زمینه کاری دلخواه تان را شروع نمایید، و از آن کسب درآمد کنید.

البته برای آشنایی کامل با تجارت الکترونیک و مواردی که باید رعایت نماید، سفارش می کنم بخش مقالات تجارت الکترونیک و ارتباط با مشتری و مطالب این بخش یعنی بازاریابی اینترنتی را به طور کامل مطالعه نمایید.

هدف ما از به اشتراک گذاشتن این مطالب با شما دوستان، پیشرفت و آگاهی مناسب شماست. شاید خیلی از همکاران از ارائه این مطالب به خاطر ایجاد رقیب برایشان خودداری کنند، اما ما از داشتن رقیب برای پیشرفت استقبال خواهیم کرد. زیرا باعث پیشرفت هر دو طرف خواهد شد.

لطفا شما نیز مطالب خود را با ما از طریق بخش نظرات و ایمیل به اشتراک بگذارید.